Hrana

Najboljše sadje in zelenjava z nizkim glikemičnim indeksom

Poudarek je na sadju in zelenjavi z nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov, ki so še posebej primerna živila za ljudi s sladkorno boleznijo tipa 2, vsekakor pa mora biti zdrava prehrana prioriteta ne glede na to, ali imate kakšno bolezen ali ne  

Katero sadje in zelenjavo lahko varno uživate, če imate sladkorno bolezen tipa 2? Čeprav sladkorna bolezen tipa 2 zahteva določene, majhne spremembe v načinu življenja, lahko kljub temu še naprej uživate v vsakem dnevu. Sadje in zelenjava so osnova vsake prehrane, saj so izrazito bogati z vlakninami, minerali in vitamini, dodajajo pa se lahko vsem drugim skupinam živil, kot so žitarice in meso. Z dostopnostjo svežega sadja in zelenjave tekom cele sezone, ni razloga, da to opustite. Naš poudarek bo predvsem na najboljšem sadju in zelenjavi z nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov, ki so še posebej primerne za ljudi s sladkorno boleznijo tipa 2. Priporočamo, da preverite glikemični indeks katerega koli sadja in zelenjave, ki ga nameravate uživati. Ta neprecenljiva metoda omogoča hitro sliko, koliko ogljikovih hidratov lahko vsebuje določeno živilo.

Vse prednosti sadja in zelenjave

Sadje je sijajen in naraven vir hitre energije. Seveda ni dobro jesti preveč sadja, a če ga vsakodnevno uživate v ustreznih količinah lahko izboljšate svoje zdravje.

Kaj vse vsebuje sadje:

  • kalij, ki pomaga pri uravnavanju krvnega pritiska,
  • vitamin C za močnejši imunski sistem,
  • folna kislina – še posebej pomembna za nosečnice.

Uživanje ene ali dveh porcij sadja dnevno je dovolj, da se počutite bolj zdravo. Seveda nagle spremembe pri prehrani niso enostavne, lahko pa vedno najdete sadje, ki ga radi jeste in tega ne boste doživeli kot obveznost, ampak nekaj, v čemur uživate.

Ko ljudje začnejo razmišljati o zdravi prehrani, najprej pomislijo na sadje. Sadje ima mnogo koristi in enostavno povedano – izboljšuje vašo krvno sliko in postanete bolj odporni na bolezni.

Kaj vse vsebuje zelenjava:

  • vlaknine, ki lahko znižujejo holesterol, kar je neposredno povezano z boleznimi srca,
  • vitamin A – pomaga pri izboljšanju imunskega sistema in boju proti infekcijam,
  • hranilne sestavine, ki jih ni v drugih skupinah živil, kot so žitarice.

Zelenjava je običajno poceni in bogato živilo, ki ga lahko dodajamo katerikoli prehrani. Četudi ni glavna sestavina vaših obrokov, je pa lahko stranska. Uživanje zelenjave je eden od najenostavnejših načinov, s katerim skrbite za svoje zdravje in nadzirate sladkorno bolezen tipa 2. Poleg tega je zelenjava glavna sestavina nekaterih najboljših receptov, zato gremo naravnost v kuhinjo.

Predlagamo vam teh 8 živil

1. Avokado

Avokado je trenutno precej popularno in zelo zdravo živilo. Vsebuje visoko raven zdravih maščob, ki se nahajajo tudi v ribah. Vsebuje torej malo ogljikovih hidratov in se dodaja mnogim jedem – jajca, toast, smuti (zmešanček)… Odličen je tudi kot samostojna jed s ščepcem morske soli, na primer.

2. Breskve

Glede na to, da so breskve sezonsko sadje, niso vedno na voljo. Obvezno jih kupite v sezoni, ko so najbolj zrele, da maksimalno povečate vnos hranljivih sestavin. Breskve vsebujejo vlaknine, ki uravnavajo prebavo, poleg tega pa so tudi izjemno okusne.

3. Špinača


Ta zelenjava ni primerna le za mornarja Popaja. Pravzaprav je špinača ena od mnogih vrst zelenjave, ki so primerne za diabetike. Špinača se lahko dodaja večini jedi ali pa jo pripravite kot prilogo z malo česna, ki je še ena vrsta zelenjava, ki ima tako antibiotične kot antimikotične (protiglivične) lastnosti.

Špinača vsebuje mnogo vitaminov A, K in C ter malo ogljikovih hidratov, kar jo uvršča med superživila za diabetike. Če vam v prehrani primanjkuje vitamina K, ki pripomore k zdravim kostem in pomaga pri strjevanju krvi, je špinača odličen način, da ga nadoknadite. Špinača je bogata tudi z železom.

4. Robide


Robide so neverjetno sadje, če ste diabetik tipa 2. Te male jagode so resnično okusne in odličen vir vlaknin. Vlaknine pa so izjemno pomembne za ljudi s sladkorno boleznijo, saj jih vaše telo uporablja za uravnavanje sladkorja. Pomagajo tudi pri zmanjševanju apetita tako, da ne boste posegali po prigrizkih pozno zvečer!

5. Rdeče zelje


Ta zelenjava je odličen izbor za solato oziroma kot dodatek glavni jedi. Rdeče zelje lahko tudi skuhate in ga uporabite kot glavno jed. Ena skodelica surovega rdečega zelja vsebuje le pet gramov ogljikovih hidratov. Rdeče zelje je tudi zelo bogato z vitaminoma C in vitaminoma K, ki sta, kot smo že omenili, zelo pomembna za vaš imunski sistem ter ohranjanje in izboljšanje vida.

6. Paradižnik

Paradižnik je pravzaprav sadje, a se pogosto uporablja kot zelenjava v obrokih ali za dekoriranje hrane. Ne glede na to je paradižnik odlično živilo, ki vam pomaga v boju proti sladkorni bolezni tipa 2. Vsebuje visoko raven antioksidantov, ki pomaga pri blažitvi vnetij, poleg tega pa je odlična malica – samostojno ali kot del večjega obroka.

7. Korenje


Korenje ni le odličen vir vlaknin, ampak lahko tudi izboljša vid. Dodatne vlaknine vam nudijo naravno rešitev za prebavo. Ta zelenjava je odlična v vseh okoliščinah. Lahko ga uživate kot vmesni obrok ali v solati, čeprav je seznam receptov s korenjem resnično dolg.

8. Brokoli

Vedeli ste, da se bo brokoli gotovo pojavil, ker pa se nahaja na dnu seznamu, ne mislite, da to pomeni, da je manj pomemben. Nasprotno, je odličen vir proteinov (beljakovin), pomaga pri izgradnji mišic in omogoča daljši občutek sitosti. Za diabetike je to zelo pomembno, saj zmanjšuje potrebo po prigrizkih.

Sveže in zamrznjeno sadje in zelenjava: ali obstaja razlika?

Če živite hitro življenje in ste zelo zaposleni, potem boste težko redno kupovali sveže sadje in zelenjavo. K temu dodajte še izziv čiščenja in priprave proizvodov. Ravno iz tega razloga se mnogi odločajo za zamrznjeno sadje in zelenjavo. In s tem ne delajo napake. Zamrznjeno sadje in zelenjava se običajno obira na vrhuncu zrelosti oziroma veliko kasneje kot sadje, ki ga je treba pripeljati do vaše lokalne živilske trgovine. Študije kažejo, da čeprav zamrznjena, ta hrana pravzaprav vsebuje isto količino vitaminov in hranilnih snovi, kot sveže sadje in zelenjava.

Če vašega najljubšega sadja ni mogoče dobiti v sezoni, ne skrbite! Karkoli že iščete, verjetno je na voljo v trgovinah. Samo pozorni bodite na to, katerim proizvodom je morda dodan sladkor pri pakiranju.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *